Beweeg wekelijks volgens de 'Activiteitenpiramide'

Probeer om elke dag minstens 30 minuten te bewegen. Met bewegen bedoelen we hier het uitvoeren van 'matig intensieve' activiteiten die u leuk vindt, zoals bijvoorbeeld tuinieren, huishouden, spelen met kleinkinderen, wandelen in het park, fietsen, zwemmen... Bewegen kan je vergemakkelijken door een 'bewegingspartner' te zoeken. Op die manier kan je elkaar aanmoedigen en raak je veel minder snel de moed kwijt. Probeer om dit soort van beweging zo’n 3 tot 5 keer per week te doen.

Als het zelfs nog iets meer mag zijn, dan kunt u proberen om 2 tot 3 maal per week extra te bewegen door een mix van specifieke oefeningen die uw kracht, lenigheid en evenwicht verbeteren, uit te voeren.

Onderstaande activiteitenpiramide maakt u wegwijs in het samenstellen van uw eigen actief weekprogramma. Weet dat iedere (bijkomende) beweging, hoe klein ook, u op weg helpt naar een goede gezondheid. Uiteraard is het beter om zo actief mogelijk te zijn en wordt aanbevolen om uw sportieve hobby's en specifieke oefeningen minstens 30 minuten vol te houden en dit 2 tot 3 maal per week. Plan zulke activiteiten dus op regelmatige basis en op lange termijn in.

Veel succes!

Sitemap - Vief West-Vlaanderen vzw - info.westvief.be - Site door Faromedia l Privacy